Zondag 27/01/2008: 61 langs Albertkanaal, Nete en door het Lierse, Boechoutse en Mortselse 'platte land'.

Sinds de laatste keer nog wel wat gaan lopen en fietsen. Vorige week van en naar het werk was weer een heel avontuur.
Donderdag naar huis gereden via een omweg: ipv in het begin aan de Dijle naar rechts, naar links richting Mechelen. Een beetje verder dan de brug over en terug richting Zennegat, daar het kanaal overgestoken en dan langs de Zenne richting Brussel om die dan in Heffen over te steken en terug te rijden richting Zennegat om daar dan aan de blauwe brug de gewoonlijke route terug op te pikken en via Klein Willebroek, Boom, Niel en Schelle uiteindelijk in Hemiksem terug aan te komen.
Tegen dat ik aan het Zennegat was is het aan 't beginnen gieten en waaien, 'k was al direct klets nat. Voor het grootste deel dan ook nog wind tegen gehad en tegen dat ik thuis was 33km verder was het vet van de soep.

Vrijdag heb ik er dan nog een schepke bovenop gedaan. Helemaal dezelfde route in de andere richting uiteraard, maar dan ipv aan de Dijle af te slaan richting werk ben ik verder gereden richting Walem. Aan Rumst de blauwe brug over, dan tot in Walem en dan langs de andere kant terug. 10km erbij, 43 in totaal... met nog een hele dag werken voor de boeg, pfff... niet simpel.

Het viel me toen ook wel op dat er nog wel wat werk aan de winkel was en dat ik toch moet proberen wat meer te trainen.
Vrijdag de rugby training geskippen (niet echt heldhaftig dus) en met Karen naar de sauna geweest (wel bijzonder zalig). Ik heb nog altijd last van mijn schouder en mijn enkel speelt ook terug op, misschien wel een beetje excuses, maar 't is wel waar.
In ieder geval, niets gehoord van de rugby dus 'k ging er dan maar van uit dat er voor zondag genoeg volk was. 'k Heb dan naar Maarten ge-sms-ed of hij geen zin had om zondag mee te gaan fietsen met als gevolg dat ik deze voormiddag 61km gebold heb langs het Albertkanaal, Nete en door het Lierse, Boechoutse en Mortselse 'platte land'.

Langs het Albert kanaal vlotjes gereden (wind in de rug), na het keer punt hard moeten werken, wind vol op kop. Maarten die een beetje verkouden was kreeg het wat moeilijker, maar uiteindelijk ging bij mij ook stillekes aan de kaars uit. In Mortsel de brug van de militaire baan op gereden om dan aan het kerk hof af te slaan naar beneden. Als ik dan bedenk dat er zo 20km nog moeten volgen omhoog wordt het zwart voor mijn ogen... nog veel werk aan de winkel dus.Langs het Albert kanaal vlotjes gereden (wind in de rug), na het keer punt hard moeten werken, wind vol op kop. Maarten die een beetje verkouden was kreeg het wat moeilijker, maar uiteindelijk ging bij mij ook stillekes aan de kaars uit. In Mortsel de brug van de militaire baan op gereden om dan aan het kerk hof af te slaan naar beneden. Als ik dan bedenk dat er zo 20km nog moeten volgen omhoog wordt het zwart voor mijn ogen... nog veel werk aan de winkel dus.

We waren allebei een beetje platte jat nadien, maar het was wel de moeite. Nog een bevestiging dat er dus nog werk aan de winkel is. Maarten is ook een keer plat gereden en ik ben click-pedaal gewijs ne keer in slow-motion tegen de vlakte geslagen. Geen erg, alleen is mijn zadel wel een beetje beschadigd.

Daarna bij Maarten en Lieve lekker gegeten. Overschot van een verlaat nieuwjaars feest bij de bomma. Zeer te pruimen.

'k Ben nu wel eens benieuw wat ze op de rugby hebben gedaan. 'k Voel mij wel een beetje schuldig, maar ik denk toch da'k dat af en toe gaan moeten herhalen wil ik wat regelmaat krijgen en de gewoonte van langer op mijn velo te zitten.

Reacties