65km: Hemiksem - Duffel - Edegem - Hemiksem (gemengde gevoelens)

Vandaag terug gaan fietsen. Deze keer ne serieuzeren toer om ne keer te zien of ik uberhaupt van Gent to in Oostduinkerke zal geraken.
De rit van vandaag was 65km lang. Ik heb ze goed uitgereden hoewel ik er tegen het einde toch niet meer zo fris bij zat. Ook nu ben ik behoorlijk moe en ik denk zelfs dat ik mijn lever voel klagen. Anders is dat een of ander ander orgaan, maar ik dacht verstaan te hebben dat dat wel kon door dat virus. Dat is dus nog niet helemaal weg en doet me dus ook wel twijfelen om zaterdag toch te fietsen. Ook al omdat het pokkeslecht weer gaat worden. Vandaag was het in het begin nog goed te doen, maar het laatste stuk heb ik een paar goei douchkes gehad.

Maar vandaag dus met de knooppunten een toer van 65km gereden: 70 (Hemiksem), 30, 34, 29, 28 (Boom), 38, 52, 52, 51 (Rumst), 55, 56, 66 (Duffel), 31, 27, 13, 12 (Lint), 62, 81, 80 (Boechout), 10, 9 (Edegem), 14, 33, 32, 70 (Hemiksem).

Het eerste stuk langs Rupel en Nete tot bijna in Lint is heel goed fietsen. Je kan er goed doorrijden op de dijken. Daarna gaat het eerst door veldweggetjes en daarna vanaf Boechout tot Edegem door de bebouwde kom. Niet echt om door te rijden dus, ik heb er dan ook een paar keer mijn bordje gemist. Van Edegem tot Hemiksem is dan wel weer een mooi stuk alhoewel daar nog wel een gedeelte een grind wegeltje tussen ligt maar dat lag er goed bij dus dat viel al bij al nog mee.
Wat minder mee viel was een nogal lange kassei strook ergens aan de kanten van Lint als ik het mij goed herinner. Dat was gewoon afzien als je probeerde door te rijden. Geen idee hoe die gasten in Parijs-Roubaix dat klaarspelen, maar ik was kapot na een paar honderd meter.


Al bij al ne geslaagden test denk ik, ondanks de vermoeidheid, is wel normaal na het lange niets doen en ik moet ook meer drinken mee nemen als ik zowat langer ga rijden. 1 bus was niet genoeg en dat heeft me duidelijk parten gespeeld, ik heb dat direct gevoeld.
De vraag is nu hoe ik recupereer met de laatste resten van dat virus nog in mijn lijf. Als dat goed gaat en het wordt niet te winters fiets ik alsnog van Gent naar de zee zaterdag... dat is al binnen 2 dagen.

Gisteren heeft Maarten nog gebeld om te polsen hoe het met mij zat, 'k heb hem een klein verslag gegeven en verteld dat ik voorzichtig terug ben beginnen trainen. Zijn trainings schema was ook wat in de war gestuurd door werk en ook wel een beetje door ziekte dus hij staat ook nog niet op punt. We hebben afgesproken dat indien ik besluit om de Ronde van Vlaanderen mee te rijden we bij elkaar blijven... eerst zien wat de rit naar de zee zegt. Daarna heb ik nog een hele week aan zee om te gaan rijden. De tweede week van de paasvakantie zijn de kinderen ook nog aan zee bij oma en opa denk ik dus dan kan ik er wel van profiteren om regelmatig met de fiets naar het werk te rijden. Misschien wel elke dag. Als dat allemaal zonder kleerscheuren gaat zal ik de 140 van de Ronde ook wel halen. (Zei hij onverschrokken)

Reacties