Mechelen-Hombeek-Temse-Hemiksem

Gisteren en vadaag terug met de fiets van en naar het werk gereden. Anders dan de 'barre' omstandigheden door regen en wind aan de zee was het gisteren en deze morgen zalig weer om de fietsen.

Gisteren ben ik op het werk vertrokken, richting Hombeek (Mechelen Zuid) om dan door te steken naar Temse (via Tisselt, Breendonk, Puurs) om dan op linker oever tot aan het Callebeek Veer te rijden. In Temse was de aanduiding niet zo fantastisch waardoor ik wel wat tijd ben verloren en ook in Rupelmonde gooide straat werkzaamheden roet in het eten en ben ik echt wel veel tijd verloren. Voor de rest was het zalig rijden door de velden, vrij rustige weggetjes, af en toe wel door een dorpskern. In Bornem was het wel even ogen open houden en ook in Hombeek was er 1 punt dat ik eerst gemist had. Hieronder vind je de route:

96, 97, 94, 90, 59, 59, 53 (als je van het water weg rijdt moet je voor je de spoor weg over gaat naar rechts en dan onmiddelijk terug naar recht naar boven richting kerk; is niet te best aangegeven), 87, 86, 84, 85, 81, 80, 13, 89, 2, 3, 75, 74, 72 (op weg naar 72 opletten voor wegwerkzaamheden; eventueel beter om rijden), 71, 70

Vandaag heb ik dan de gewone route gereden naar het werk. Ook weer prachtig weer een klein beetje wind om wat weerstand te geven maar niet om je dubbel te plooien, eigenlijk ideaal om goed werk te leveren zonder dat ge met uw tong op de grond hangt.

Ook gisteren tijdens de 64km goed doorgereden het meeste van de tijd en 'k moet zeggen 't ging mij goed af.
Zaterdag is 't natuurlijk meer als dubbel zo ver, maar ik denk wel da'k er klaar voor ben. Alleen die hellingen da weet ik nog niet omdat ik daar nog geen ervaring mee heb. 't Feit da'k mij zaterdag af en toe wel eens ga kunnen wegsteken in een of ander wiel om te recupereren is dan weer een geruststelling.

Bon, we zullen wel zien.

Reacties