Vlammen over Schelde dijken

Zaterdag nog een toerke gaan doen met Maarten en Joost. Karen ging pas rond 11u 11u30 terug thuis zijn, ze was de vrouwen ploeg van Antwerp gaan bezoeken tijdens hun tour in Zwolle en 's avonds gingen we in Bxl naar Belgie vs Nederland kijken (rugby). Ik kon dus niet te vroeg vertrekken en moest ook nog eens op tijd terug thuis zijn.

Tegen 12u waren Maarten en Joost aan mijn deur. Ze hadden er al iets van een 70km opzitten. Ik had een toerke uitgestippeld van ±70km (uiteindlijk 73km). Joost had blijkbaar al goed zitten doorrijden. Het werd inderdaad een snelle rit. Ik trok tegen 32-33, als Joost over nam ging het meestal naar de 36 soms meer.

We reden uit Hemiksem via Boom/Kl.Willebroek naar Tisselt om daar via Breendonk en Puurs door te steken om ter hoogte van Branst terug aan de Schelde uit te komen en dan terug te bollen richting Wintam-Boom-Hemiksem.

Aan de Schelde dijken aangekomen kondigde Joost aan dat hij eens ging doortrekken... alsof hij dat nog niet gedaan had dacht ik dan. Tegen 42-43 vlamde hij over de dijken wind op kop. Even heb ik over genomen, maar lang hield ik dat niet vol. Even rust aan de werken in Temse en dan terug volle petrol van Temse nr Wintam. Daar zakte het tempo terug naar een normalere snelheid... gelukkig.
Voor mij duurde de rit enkel die 73km en dat ging nog wel, maar Maarten zat er stilaan door. Ik kan mij voorstellen als ik er op voorhand ook al 70 had gereden dat vrij choco was geweest in zijn plaats. Joost had daar blijkbaar geen last van.

In ieder geval een goei trainingske... Volgende zondag Tilff-Bastogne-Tilff, 'k ben eens benieuwd.

Reacties