Vorige zondag 27/04 met mijn broeder gaan rijden. Hemiksem - Boom (langs de Rupel) - Wintam - Temse - Hamme (via veer, Schelde, doorsteek en Durme), Temse, Basel. Zo'n 70 km. Tof tochtje. Goed doorgereden ondanks de wind. Karen zat in Oostenrijd, daarom had ik maar weinig tijd. Lumen en Hante waren met Oma naar Planckendael en Inti was tussen 1 en 5 bij de scouts. Daarom geen te lange tocht.

Vandaag dan 1 mei: Haasrode-Huy-Haasrode.
De muur van Huy doet me nog zeer. Toffe streek, heel de tijd glooiend, nooit echt vlak. Spijtig genoeg slecht bepijld. Verschillende keren de pijlen kwijt gespeeld.
Toch goed gereden. In totaal stonden er 165 op den teller. Aan de muur van Huy na zo'n dikke 80km ben ik diep moeten gaan. Ik was met Joost en co gaan rijden, Maarten kon vandaag niet mee. Joost kon ik niet volgen berg op, dat wist ik op voorhand al wel. Rudy was ik voorbij gereden, maar die mocht dan onder geen beding terug over mij komen. Daardoor dus veel te diep gegaan, ik had ervoor al wat krampen en daarna was het meer beton dan spieren.
Eens beneden heb ik dan nog een stuk aan kop gereden omdat ik vond dat het tempo wat laag lag... dom, dom, dom... 't was nog ver. Ik heb dat dan ook moeten bekopen. Hellingen werden een ware hel... zelfs de kleinste.
Ik was wel niet den enige, maar ik moet volgende week wel 230 rond krijgen in Tilff-Bastogne-Tilff.
We zullen eens zien wat dat wordt... waarschijnlijk een beetje sterven. Hopelijk minder wind dan vandaag, die hellingen zijn al zwaar genoeg zo.
Na Tilff is het dan uitkijken naar de Alpen met als klapstuk van al dat gerij het hogere doel, La Marmotte...

Net gelezen dat wij als Belgen best wel trots mogen zijn. Lucien Van Impe werd door de Climbybike gebruikers verkozen tot beste klimmer aller tijden.

Reacties