Nog efkes...

Vorige zondag een toerke gaan doen. Zoals gezegd had ik 2 versies uitgestippeld, een van 120km en een van 160km. Het is bij 95km gebleven. Ik raakt voor geen meter vooruit. 'k Had misschien ook wat weinig gegeten en 'k was zeker niet 100% uitgeslapen. Ook had ik last van mijn hooikoorts, maar dit had ik toch niet echt verwacht.
'k Ben aan den toer begonnen zoals uitgestippeld, Hemiksem, Boom, Rumst, Duffel, Lier, Grobbendonk, Schoten en dan moest het verder via het fietspad langs de ring naar Hoboken, Zwijndrecht, Bazel en verder naar Temse om dan via Wintam en Boom terug naar Hemiksem te fietsen.
In Berchem ben ik afgeweken en heb ik doorgesneden terug naar Hemiksem. Misschien ben ik wat te streng voor mezelf, maar 'k was er toch wel redelijk door teleurgesteld. Nu voor die hooikoorst moet ik zeker pillekes hebben, want da's echt niet tof op de velo ('k geraak alleen niet tot aan den apoteker). Als het zaterdag iets of wat goed weer heb ga ik ze nochtans goed kunnen gebruiken. Maar bon, 'k kreeg al bijna schrik da'k terug ziek aan 't worden was.

Ik dus gisteren terug op de velo, na het werk en na het eten. Tussen 7:45 en 9:45 60km gereden. Tegen 30km/u en dat ging wel lekker. Een hele geruststelling moet ik zeggen. Als dat weer zo'n lijdensweg was geweest had ik de moed helemaal verloren denk ik.
Het begint wat lang te duren, 'k zal blij zijn als de Marmotte achter de rug is. Het begint een beetje te veel van de moetes te worden. Het is duidelijk niet alleen dat afzien op die dag zelf dat telt, duidelijk ook tijdens de voorbereiding wordt een mens op de proef gesteld. Ik ga niet zover als een dieet volgen of volledig stoppen met drinken. Ik probeer elk weekend een serieuse toer te doen, alhoewel dat de laatste weken wel wat minder is en om dan nog een keer extra wat minder ver te fietsen. En dat begint duidelijk te wegen.
Langs de andere kant is het een prima uitlaatklep om tot rust te komen terwijl je zwoegt langs de dijken zoals gisteren het geval was.
In ieder geval, binnen 4 weken is de druk van de keten en zitten we na te genieten van de geleverde prestatie op vakantie in la douce France. Want dat hoort er ook bij, de genoegdoening na het beƫindigen van een mijlpaal. Er zijn er al een aantal gepaseerd, de Ronde van Vlaanderen, Tilff Bastogne Tilff, dit weekend komt de Reuzen van Vlaanderen aan de beurt en dat zijn dan alleen de bekendere. Er waren er anderen die zeker voor herhaling vatbaar zijn zoal de Hageland Classic. La Mamotte wordt zeker het orgelpunt en hopelijk zakt de motivatie niet zover weg dat ik er niet meer van kan genieten. Het feit dat ik na dit weekend de komende 3 weekends, tot we in de Alpen zitten dus niet meer kan gaan fietsen speelt ook wel mee met de gedaalde motivatie denk ik. 'k Zal moeten zien da'k daar in China toch wat beweging heb of ik ga gelijk ne zak patatten op mijne velo eindigen.

Reacties