schouder kapot

't Is weeral lang geleden... heb ook niet meer gefietst. Maar dit ging over meer dan fietsen alleen, ook de rest van het leven.
Ik ben vorige week geopereerd aan mijn schouder, niet echt dramatisch dus. Ze hebben zelfs niet eens zoveel gedaan. Het bot (van het gewricht) terug glad gemaakt en ook nog een scheurtje aangepakt hoewel ik nog altijd niet snap waar. Niet aan de pees of de spier maar aan een soort spierweefsel dat mee rond de kap van het gewricht zit of zoiets. Nu moet ik kine doen en oefeninkskes om alles terug was soepel te maken. Enige probleem is dat die schouder vol met ver gevorderde arthrose zit. De orthopedist die mij geoppereerd heeft en ook nog een andere waar ik mee ben gaan praten zeggen dat ik geen rugby meer mag spelen... de mooiste sport die er bestaat. En ik was juist goed bezig, al zeg ik het zelf. 't Was wel maar met de 2e ploeg, maar het was echt wel plezant en met momenten spelen we mooie rugby.
Niet echt zeker wat ik nu moet doen. Aan een dokters briefje raken is niet echt een probleem... den doc op de club, of gewoon nen anderen dokter. Maar wat als ik ne keer die schouder echt naar de kloten speel.

In ieder geval zal het me wel wat meer tijd geven om te fietsen... dan moet ik mij er wel toe kunnen brengen natuurlijk... motivatie is nu eenmaal moeilijker alleen dan wanneer er een hele ploeg op je wacht.

Reacties