29/08/2013 ochtend: soleil trompeur

Het is duidelijk dat de zomer stilaan moet toegeven aan de herfst.  Hoewel het al licht is als ik aankom op het werk is het dat nog niet 100% als ik thuis vertrek.  Waar dat enkele weken wel nog zo was en ik onderweg de warmte van de zon al kon voelen staat die nu nog vrij laag aan de horizon als ik in Brasschaat aankom.
Het  geeft wel mooie zichten zeker met de nevel die er deze ochtend hing.  Een grote rode bol vergezelde mij op mijn tocht door de koekestad en de haven.  De zon deed me denken aan een russische film die ik zag toen ik nog student was in Brussel.  Hier was de film bekent onder de naam: "soliel trompeur".  Het verhaalt de opkomst en val van een held van de russische revolutie, de opkomst van de russische revolutie en de teloorgang ervan door verraad en intriges en dit alles gesymboliseerd door een opkomende zon die naar het einde van de film terug ondergaat.
Hele mooie film maar wel heavy stuff als 'k het mij goed herinner.  Het leven in de dacha als een scene uit het paradijs, maar dan met een heel wrang smaakje naar het einde toe.
En dat alles op de fiets :-)

I just rode 26.1 kilometers! Check it out on #strava: http://app.strava.com/activities/78361017

Reacties