06/09/2013 ochtend: de natten hond

Iedereen die een hond heeft, zeker als hij wat langer haar heeft kent wel het geurtje dat het beest heeft nadat hij in de regen heeft gelopen.  Een heerlijke musk die zich van de ruimte meester maakt.  Niet echt aangenaam en het nodigt ook niet uit om het beest eens goed te gaan knuffelen.
Het is een beetje te vergelijken met wat me vanochtend overkwam.  Goed gefietst naar het werk,  hoewel we gisteren zalig in den hof hebben gezeten en mosseltjes hebben gegeten in aangenaam gezelschap.  Hierdoor liep de wekker om 6u deze ochtend toch weer net iets te vroeg af.  Met een interne vloek en een aanboren van een laatste greintje wilskracht sleepte ik me uit het bed waar naast mij Linsay nog lekker lag de snorren.
In ieder geval, voldaan van het fietsen sta je daar onder de douche om een "klap" in het gezicht te krijgen op het moment dat je je wil afdrogen.  Bah, natten hond!!
Een handdoek ophangen in een locker waar ook de nat bezweette fiets kleren telkens in terecht komen geeft ook een geurtje.  Het deed me direct denken aan een natte hond.  En hoewel dat helemaal niet uitnodigt tot een knuffel ook aan de knuffels die barzoef (onze vroegere hond) ook wel eens kreeg zelfs al stonk hij als de pest.
In ieder geval als je je afdroogt met zo'n handdoek stink je zelf ook een beetje naar natten hond.  Gelukkig willen er hier op het werk niet al te veel mensen mij een dikke knuffel geven.  Ik kijk alvast uit naar de frisse handdoek die ik straks zal gebruiken na mijn tochtje terug naar huis.

I just rode 25.6 kilometers! Check it out on #strava: http://app.strava.com/activities/80424728

Reacties