22/10/2013 ochtend: hard times

 Vorige week zondag 13/10 ben ik in aanvaring gekomen met een agressieve chauffeur.  Blijkbaar hebben mensen die met een beige Kia Sportage rijden meer recht om op het fietspad te rijden dan fietsers.  Als je hen er op attent maakt dat ze in de weg staan loop je dan ook kans om achtervolgd te worden waarna het fietspad wordt geblokkeerd door middel van diezelfde heilige wagen om wat klop te krijgen.
Nu benieuwd wat onze vrienden van de politie gaan ondernemen.  Indien daar weinig actie wordt ondernomen moet ik misschien wat meer de Charles Bronson way op en gewoon terug slaan.  Recht in eigen handen.  Maar je zal zien dat ze dan met hun blauwe klak aan mijn deur gaan komen kloppen.
In ieder geval, hoewel ik het nooit gezien heb lijkt mij "The hard times of RJ Berger" aantrekkelijker dan den Charlie met zijn 'bakkes' vol bloed.
Er is natuurlijk ook nog altijd "Hard Times" van Charles Dickens die de sociale en economische problemen van de Engelse maatschappij in de 19e eeuw in de verf zet. (http://en.wikipedia.org/wiki/Hard_Times)
Voor elk wat wils dus.


Zonder dramatisch te willen doen, maar toch om de Hard Times nog even in de verf te zetten:
  • ook nog vorige week reed mijn allerliefste de velg van de auto kapot
  • gisteren reden ze de spiegel van de auto eraf.  Niemand te zien natuurlijk.
  • en ook vandaag was het fietspad druk gebruikt.  Zo kwam ik een camionette met aanhangwagen tegen die over het fietspad reed.  Ook die bestuurder vond het helemaal niet grappig dat ik hem er attend op maakte dat hij er niets te zoeken had.  'k Heb hem er niet toe gedreven om uit te stappen, maar 't is toch echt niet te doen tegenwoordig.
Maar bon.  Los van dat alles en met de focus vooral op R.J. Berger hierboven.  Het ritje vandaag was goed te pruimen.  Geen regen, niet te koud (abnormaal warm eigenlijk voor deze tijd van het jaar) en weinig wind.

I just rode 26.2 kilometers! Check it out on #strava: http://app.strava.com/activities/90577467

Reacties