10/06/2014 ochtend: siberia brug gesloten

Daar staat ge dan.  Eigenlijk al een beetje te laat vetrokken en dan plots... de brug afgesloten.  De Siberia brug in de haven om naar de Straatsburgbrug te rijden die ocharme 500m verder ligt. Ik zag ze liggen, maar kon er niet aan.  Dan maar wat extra kilometers beginnen trappen.  Over de Royers sluis via de Oosterweel steenweg tot aan de Noorderlaan om zo terug te keren richting Antwerpen en uiteindelijk af te slaan richting Ekeren zodat ik terug op de weg naar het werk zat.
Gelukkig was het zalig weer.  In 't zonneke, in korte mouwen en 2 bussen drinken bij.
Resultaat: 15 min te laat achter mijnen bureau.

Op deze warme dag heb ik dan ook nog eens lange mouwen bij.  Niet goed gekeken toen ik vanmorgen mijn kleren bij elkaar zocht.  Dat komt ervan.  Lange weekends... dan komt dat uitgestelde maandag gevoel met bijhorend gedrag eens zo hard aan.

Het Lange weekend was zalig.  Ondanks het noodweer dat her en der toesloeg.  Wij zijn gelukkig gespaard gebleven van schade.  Wel veel regen gehad.
Gisteren avond afgesloten met een hommel kijken :-).  De hommels hebben hun nest gemaakt in het vogelen huisje in de tuin.  Fantastisch om die beesten bezig te zien. We hadden de indruk dat er toch wel wat diertjes inzaten was het was echt een af en aan gevlieg.  Heb het op mijn lijstje gezet dat ik dat eens moet opzoeken hoe dat zit met hommel nesten.

Bon, nu aan het werk.


Reacties