Have I got what it takes: Trail des Fantômes, Coast to Coast en meer...

"The Coast tot Coast" dus in Schotland.  Ik heb een tijdje geleden mijn inschrijving laten veranderen van "Challenger" naar "Expert".  Dat wil zeggen dat ik 11km lopen + 130km fietsen (waarvan ±30 off road) +22km lopen + 1.6km kayakken moet afleggen op 1 dag.

11km lopen of 130km fietsen en zelfs de 22km lopen kan ik wel ondertussen.  Zonder problemen is misschien nog te veel gezegd.  Het is soms moeilijk om de endurance mind set te behouden en niet te veel energie te verspelen onderweg.  Dat zal een van de grote uitdagingen zijn.
Hoe bespaar je op energie op een zwaar parcours.  De laatste 22km zullen het grootste struikelblok worden.  Daar moet ik dus aan kunnen beginnen met nog wat reserve in de tank.

12 augustus heb ik weer een test gepland: "Trail de Fantômes" in La Roche en Ardennes.  22km op een zwaar parcours.  Ik denk zelfs nog zwaarder dan de laatste 22km in Schotland.
Er zijn natuurlijk wel niet de uren vooraf dat ik al heb moeten zwoegen.

Laatste 22km Coast to Coast

Trail des Fantômes





Hoewel misschien moeilijk te vergelijken lijkt de "Trail des Fantômes" me iets grilliger.  Hoewel ik moet toegeven nu ik het profiel van de laatst 22km van de "Coast to Coast" nog eens bekijk ik toch ook stevig moet slikken.


In ieder geval.  De "Trail des Fantômes" binnen 2 weken zal een zware dobber worden.  Zeker als het zo warm blijft als het nu is.  Vandaag gaat het vlot over de 30C en zo is het al weken bezig met nog geen afkoeling in het vooruitzicht.
Ook lastig om de training vol te houden.

Over training gesproken: het lijkt dat hoe dichter het allemaal komt hoe minder tijd ik spendeer aan training.  Ik weet nochtans heel goed dat ik er nog niet ben en wil ik er ten volle van kunnen genieten zal ik het niveau toch nog wat omhoog moeten krikken.  Momenteel wordt dat enkel onderhouden.

Binnen 2 weken weet ik meer.  In juni de "Trail van de Kempense Heuvelrug" meegelopen en toen was ik redelijk choco, hoewel de recuperatie vrij vlot verliep wat ook al iets is.  Als ik er hier beter uit kom weet ik alvast dat ik een pak verder sta als toen.  Niet alleen qua form maar ook qua doseren tijdens zo'n uitdaging.

Reacties